به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در جلسه کمیته بین المللی المپیک که روز 22 شهریورماه در شهر لیما پایتخت کشور پرو برگزار شد، برنامه اصلی بازی های المپیک که شامل 28 رشته ورزشی می شود، تصویب شد.

بر این اساس طبق این برنامه تمامی رشته هایی که در المپیک 2020 توکیو حضور دارند در المپیک 2024 پاریس نیز حضور خواهند داشت و فقط به اختیار سازماندهنگان احتمال اضافه شدن 5 رشته ورزشی وجود دارد.

با توجه به اینکه کشتی در سال 2013 با خطر حذف شدن از المپیک قرار داشت و پس از آن با تلاش کشورها دوباره به این بازی ها راه یافت، طبق برنامه اعلامی در المپیک 2024 پاریس نیز رشته کشتی در این بازی ها حضور خواهد داشت.

البته با توجه به اینکه این رشته در میان کشورهای قدرتمند جهان صاحب جایگاه بالایی است پیش بینی می شود که کشتی همچنان در رقابت های المپیک بعنوان یکی از رشته های قدیمی حضور داشته باشد.

همچنین در این جلسه در مورد رشته وزنه برداری نیز بحث و تبادل نظر شد و با توجه به رسوایی های دوپینگ رشته وزنه برداری در چند سال گذشته این رشته ورزشی در شرایط دشواری برای حضور در المپیک ها قرار گرفته است و اگر فدراسیون جهانی وزنه برداری نتواند مشکلات موجود را حل نماید، امکان اینکه این مشکلات جدی بر سر راه حضور این رشته در المپیک ها به وجود آید، زیاد است.



آژانس دیبا پرواز مجری مستقیم ویزای بلاروس ، تور بلاروس ، ویزای اکراین ، تور اکراین ، ویزای شنگن