اخبار

دیبا پرواز مجری مستقیم بلاروس ، اوکراین ، روسیه
و برگزاری تورهای داخلی

www.dibaparvaz.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

معاونت ورزش بانوان در سال جاری با تدوین و اجرای برنامه های ملی و تخصصی گامی موثر در افزایش سهم زنان و دختران کشور در امور مربوط به حوزه ورزش برداشته است.



به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، معاونت امور ورزش بانوان در 10 ماه گذشته گام هایی اساسی در پیشبرد اهداف حوزه ورزش بانوان برداشته است که مهم ترین آن ها را گرد هم آورده ایم.

این معاونت با تدوین و اجرای طرح ملی "فراغت با ورزش"، طرح ملی" سنجش قامت و حرکت ویژه زنان و دختران روستایی"، برنامه ملی " 30 دقیقه تا نشاط و تندرستی" و طرح جامع نظام تندرستی, نشاط و شادابی اجتماعی در قالب سند ملی تحکیم بنیان خانواده، افزایش سهم ورزش بانوان در اوقات فراغت درسطوح شهری وروستایی را هدف قرار داده است.

همچنین برنامه هایی نظیر طراحی وتدوین دستورالعمل جشنـواره همـگانی و تفریحی پیرامیدهای ورزشی، جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» ویژه زنان و دختران روستایی، جشنواره فرهنگی ورزشی 30 دقیقه تا نشاط وتندرستی، جشنواره و رویدادهای ورزشی خانوادگی در سطوح مختلف شهری و روستایی و توسعه و تعمیم ورزش کارکنان در دستگاه های مختلف با هدف افزایش مشارکت بانوان در فعالیت های ورزشی اجرایی شده است.

از دیگر برنامه های این بخش می توان به شناسایی و ساماندهی اماکن ورزشی ویژه بانوان وسایر اماکن ورزشی در استان های کشور، اجرای طرح غربالگری سلامت وتندرستی بانوان شاغل درحوزه ستادی، تشکیل کارگروه ساماندهی لباس تخصصی بانوان ورزشکار، تشکیل کارگروه صیانت از حجاب و عفاف و تدوین منشور عفاف و حجاب در ورزش اشاره کرد.

معاونت امور بانوان همچنین تشکیل کمیته ساماندهی مدیریت تیم های ملی بانوان، آمایش سرزمین ورزش بانوان به تفکیک استان های کشور با مرجعیت فدراسیون های ورزشی، افزایش حضور بانوان در رویدادهای ورزشی برون مرزی، کسب کرسی های بین المللی ورزشی توسط بانوان، تشکیل کارگروه "ساماندهی کسب کرسی های بین المللی" و ایجاد ظرفیت و امکان قانونی برای عضویت بانوان در کمیسیون ها، شوراها و کمیته های ستادی و استانی را در طی سال 1396 در دستور کار قرار داد.

برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی با رویکرد تربیت عوامل فنی و اجرایی تیم های ملی ورزش بانوان، انجام مرحله مقدماتی مربوط به ارتقاء ساختار " رؤسای گروه ورزش بانوان استان های کشور " به معاونت توسعه ورزش بانوان استان ها، تثبیت جایگاه حقوقی بانوان در هیات رئیسه و ارکان فدراسیون در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون های ورزشی، تدوین و اجرای برنامه های توانمندسازی نیروهای متخصص ورزش بانوان و برنامه ریزی و اجرای همایش علمی «نقش ورزش و فعالیت های حرکتی در پیشگیری از ناهنجاری های قامتی بانوان روستایی» را نیز می توان از دیگر برنامه های حوزه معاونت ورزش بانوان عنوان کرد.

این معاونت در سال آینده نیز برنامه های مهمی نظیر: افزایش سهم ورزش دراوقات فراغت بانوان از 12 به 20 دقیقه درروز، افزایش میزان بهره مندی بانوان ازاماکن ورزشی از 25 نفر درروز به 60 نفر درروزدرهرمکان ورزشی مشخص شده، افزایش سهم بانوان درارتقاء هویت، عزت واقتدارملی، تهیه نورم ملی آمادگی جسمانی مرتبط با تندرستی بانوان، بـرنامه ریزی جهت برگزاری انـواع رویـدادهای فرهنگی ورزشی ویژه توان خواهان با هدف ارتقاء سلامت جسمانی و روانی در دستور کار دارد.

همچنین از دیگر برنامه های برنامه ریزی شده برای سال آینده می توان به ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه توریسم ورزشی ویژه بانوان، تمهید مقدمات برگزاری المپیاد سالانه ورزشی «آریادخت»، تمهید مقدمات لازم برای آموزش راه اندازی کسب و کارهای ورزشی ویژه بانوان، تمهید مقدمات لازم برای اجرای طرح گردشگری ورزش روستایی، اشاره کرد.

تمهید مقدمات لازم برای جلب مشارکت بخش خصوصی و خیرین ورزشی یار با هدف حمایت همه جانبه از کسب و کارهای ورزش بانوان، برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی و ارتقاء دانش منابع انسانی ورزش بانوان و برگزاری جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی ورزشی ویژه بانوان و خانـواده ها با هـدف افزایش نشاط و سلامت اجتماعی را نیز می توان از دیگر برنامه های معاونت امور بانوان در سال آینده برشمرد.


دیباپرواز ارائه کننده برترین خدمات ویزای شینگن ، ویزای بلاروس ، تور بلاروس ، تور اکراین،تور جام جهانی

  • diba parvaz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی