اخبار

دیبا پرواز مجری مستقیم بلاروس ، اوکراین ، روسیه
و برگزاری تورهای داخلی

www.dibaparvaz.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی



سید مهدی محمودی گفت: با توجه به رای صادر شده از سوی فیفا مهدی طارمی حق بازی مقابل الهلال را ندارد.

سید مهدی محمودی وکیل بین المللی فوتبال در گفتوگو با خبرنگار ورزشی آنا درباره حکم فیفا در مورد محرومیت طارمی و باشگاه پرسپولیس گفت«درفیفا مهمترین اصلی که باید از سوی باشگاه ها و بازیکنان رعایت شود احترام به قوانین و مقرارت قراردادهاست به همین منظور بر روی این موضوع تاکید زیادی می کنند و اگر بازیکنی بدون دلیل موجهی قراردادش را با باشگاه مورد نظر فسخ کند از سوی فیفا محروم خواهد شد.»

وی ادامه داد: «از نظر فیفا فسخ قرارداد طارمی با باشگاه ریزه اسپور بدون دلیل موجه بوده و از همین روی حداقل محرومیت را برای او در نظر گرفتهاند، در حالی که شاید تا شش ماه هم این بازیکن می توانست محروم شود. من فکر می کنم باشگاه پرسپولیس از این موضوع تا حدودی باخبر بوده به هر حال طارمی با ریزه اسپور قرارداد داشته و آنها هم در جریان این موضوع بودند اما فکر می کنم باشگاه پرسپولیس این تصور را داشته که تنها بازیکن محروم می شود و خطری مواجه باشگاه نمی شود.»

وکیل بین المللی فوتبال عنوان کرد: «زمانی که بازیکن قراردادش را با باشگاه مورد نظر امضا می کند از نظر فیفا آن قرارداد معتبر است و جای هیچ شک و شبههای در آن وجود ندارد. باشگاه پرسپولیس هم از این قرارداد مطلع بوده و اظهاراتی مبنی بر اینکه آی تی سی این بازیکن صادر نشده بود و او می توانسته قراردادش را فسخ کند وجه قانونی ندارد و از نظر فیفا قرارداد منعقد شده و طارمی با باشگاه ریزه اسپور قرارداد معتبر داشته است. همانطور که گفتم شاید باشگاه هم این تصور را داشته که ممکن است طارمی فقط محروم شود اما با توجه به اینکه فسخ قرارداد بدون هماهنگی و دلیل موجه بوده محرومیت و جریمه نصیب بازیکن شده و باشگاه هم به دلیل اینکه پرونده های زیادی دارد و از نظر فیفا خوش نام نیست به دو فصل محرومیت از پنجره نقل و انتقالات گرفتار شد.»

وی به رامین رضاییان هم که شرایط مشابه طارمی داشت اشاره کرد و گفت: «به احتمال زیاد رضاییان رضایت باشگاه مورد نظر را جلب کرد و با پرداخت جریمه، قراردادش را فسخ کرد، اما طارمی از نظر فیفا بدون دلیل موجه قرارداد را فسخ کرده و به باشگاه ریزه اسپور ضرر زده که فیفا هم در این موضوع ورود کرد و محرومیت برای این بازیکن در نظر گرفت.»

محمودی در پاسخ به اینکه راه چاره پرسپولیس از شرایط پیش آمده چیست، عنوان کرد:« رای فیفا صادر شده و پرسپولیس در مهلت سی روز وقت دارد تا جریمه مورد نظر را پرداخت کند، ضمن اینکه رای به فدراسیون و باشگاه پرسپولیس ابلاغ شده و از زمان صدور این رای بازیکن دیگر حق بازی کردن ندارد. بنابراین با این شرایط طارمی نمی تواند مقابل الهلال به میدان برود. ضمن اینکه باید به تاریخ ابلاغ رای هم توجه کنیم. اگر چند روز پیش رای به باشگاه و فدراسیون فوتبال ابلاغ شده حتی این بازیکن اجازه بازی مقابل سپاهان هم نداشته است. باید توجه کنیم از چه زمانی رای به باشگاه و فدراسیون ابلاغ شده است.»

وکیل بین المللی فوتبال همچنین عنوان کرد: «البته پرسپولیس می تواند به دادگاه حکمیت ورزش CAS بابت رای صادر شده شکایت کند و درخواست تجدید نظر کند. شاید دادگاه حکیمت ورزش با صدور دستور موقت رفع محرومیت برای باشگاه و بازیکن را صادر کند اما باز هم به این سرعت امکان پذیر نیست و حداقل دو ماه زمان می برد و طارمی نمی تواند در مقابل الهلال به میدان برود. معمولا صدور رای تجدید نظر از سوی دیوان داوری ورزش حداقل ٤ ماه زمان می برد و فیفا هم معمولا برای حفاظت رای خود دیر پاسخ می دهد از همین روی ممکن است رای زمانی صادر شود که طارمی بازی های جام جهانی را از دست بدهد. باید به این موضوع توجه کنیم که طارمی بازیکن ملی است و ما جام جهانی را پیش روی داریم پس برای محرومیت 4 ماه او باید زمانبدی دقیقی در نظر گرفته شود تا حداقل برای بازی های جام جهانی این بازیکن با مشکل روبه رو نشود.»



  • diba parvaz

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی