اخبار

دیبا پرواز مجری مستقیم بلاروس ، اوکراین ، روسیه
و برگزاری تورهای داخلی

www.dibaparvaz.ir

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

ژنرال، تنها مربی بومی خاورمیانه

دوشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۰۳ ب.ظ

اکثر تیم های لیگ قهرمانان در منطقه غرب آسیا از مربیان خارجی استفاده می کنند.

به گزارش "ورزش سه"، رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از حدود 48 ساعت دیگر رسما کلید می خورد و 32 تیم آسیایی برای رسیدن به مقام قهرمانی قاره کهن با هم رقابت می کنند.

 

در سال های اخیر حضور سرمربیان خارجی در تیم های آسیایی رواج پیدا کرده و تلاش باشگاه ها برای تجهیز تیم ها، فراتر از مستطیل سبز و خرید بازیکن رفته است. با توجه به اینکه طبق قوانین AFC یک تیم از غرب آسیا قطعا فینالیست لیگ قهرمانان خواهد شد، در این منطقه هم تعداد تیم هایی که رو به استفاده از مربیان خارجی آورده اند افزایش یافته است. بررسی مربیان تیم های غرب آسیا در لیگ قهرمانان 2018 گواه این مدعا خواهد بود.

 

 - گروه A

 

تراکتورسازی ایران:


یکی از تیم هایی که می توانست لیگ قهرمانان را با سرمربی داخلی شروع کند، تراکتورسازی ایران بود اما یحیی گل محمدی با تراکتور نتایج قابل قبولی نگرفت و با لبریز شدن کاسه صبر هواداران و مدیریت این باشگاه، کار گل محمدی در تبریز تمام شد. تجربه موفق پرسپولیس و استقلال در سال های اخیر باعث شد تراکتوری ها هم به گزینه خارجی فکر کنند و سرانجام ارتغرول ساغلام ترکیه ای را برای ادامه فصل و همچنین رقابت های آسیایی برگزیدند.

 

الاهلی عربستان:


در عربستان خیلی عرف نیست که به مربیان داخلی بهای زیادی داده شود. به خصوص وقتی یک تیم در لیگ مدعی است و می خواهد در آسیا هم نتایج خوبی بگیرد، قطعا به سراغ گزینه های خارجی می رود. سرگئی ربروف اوکراینی اگرچه با الاهلی فراز و نشیب هایی داشته و در برخی مقاطع – از جمله پس از حذف مقابل پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فصل قبل – حتی در آستانه برکناری از این تیم قرار داشته، اما سرمربی سبزهای جده در آغاز لیگ قهرمانان 2018 خواهد بود.

 

الجزیره امارات:


نتایج پرنوسان الجزیره در این فصل حسابی هواداران این تیم را کلافه کرده و آنها بارها خواستار برکناری سرمربی هلندی تیمشان شده اند، اما اعتماد مدیران الجزیره به تین کات فعلا از این اتفاق جلوگیری کرده است. البته تجربه می گوید که نتیجه نگرفتن در آسیا برای اماراتی ها بسیار سنگین است و هیچ بعید نیست مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای الجزیره با یک سرمربی به جز تین کات به اتمام برسد.

 

الغرافه قطر:


آخرین نماینده فوتبال قطر در لیگ قهرمانان پس از اینکه نیم فصل اول لیگ ستارگان را به شکلی ضعیف پشت سر گذاشت، با آوردن بولنت ترکیه ای و البته خریدهایی مثل وسلی اسنایدر و مهدی طارمی امیدوار است به سطح سایر تیم های قطری نزدیک شود و در گروه نسبتا مناسبی که قرار گرفته، عرض اندام کند. البته الغرافه قبل از بولنت هم از سرمربی فرانسوی بهره می برد و اگر مربی را تغییر نمی داد هم در زمره تیم هایی بود که از مربیان خارجی استفاده می کنند.

 

گروه B

 

ذوب آهن ایران:


تنها تیم ایرانی که از سرمربی داخلی استفاده می کند، ذوب آهن است. تیم امیر قلعه نویی هر چقدر نیم فصل اول لیگ ایران را ضعیف آغاز کرد، در نیمه دوم فصل بسیار خوب کار کرد و حالا پس از اینکه نماینده هند را در پلی آف آسیا شکست داده، آماده حضور در مرحله گروهی و رقابت با حریفان است. این بهترین فرصت برای تیمی است که به دلیل شرایط نامناسب نفت راهی آسیا شده تا با استفاده از سرمربی باتجربه خود در لیگ قهرمانان شرکت کند.

 

الدحیل قطر:


بهترین تیم فوتبال قطر از جمال بلماضی به عنوان سرمربی استفاده می کند. این سرمربی الجزایری که چهار سال هدایت لخویا را به عهده داشت، پس از ادغام این باشگاه با الجیش و متولد شدن باشگاه الدحیل، در این تیم مشغول به کار شد و با تجربه خود این تیم را مثل لخویای سال قبل در بهترین فرم آماده بازی های آسیایی کرده است.

 

الوحده امارات:


لورنت ریجکمپ پس از اینکه در کشور خودش و تیم استوا بخارست موفق به کسب چند جام مختلف شد، مورد توجه سران الوحده قرار گرفت و از ابتدای این فصل به امارات آمد. الوحده که با قهرمانی در جام امیر امارات شانس حضور در لیگ قهرمانان را کسب کرده، امسال با مربی رومانیایی اش عملکرد خوبی داشته و نزدیک ترین تعقیب کننده العین صدرنشین در لیگ به شمار می رود.

 

لوکوموتیو ازبکستان:


حضور سرمربی خارجی در ازبکستان کمتر از سایر کشورهای غرب آسیا دیده شده و قهرمان لیگ این کشور، یعنی تیم لوکوموتیو، از یک سرمربی داخلی استفاده می کند. آندری میکلیائف ازبک که البته یک رگه روسی هم دارد، موفق شد این تیم را به دومین قهرمانی پیاپی در لیگ ازبکستان برساند تا بعد از افول تیم هایی مثل پاختاکور و بنیادکار، لوکوموتیو خودش را به عنوان یک قدرت نوظهور در فوتبال ازبکستان معرفی کند.

 

گروه C:

 

پرسپولیس ایران:


نماد تحول یک تیم با حضور سرمربی خارجی در فوتبال ایران قطعا پرسپولیس است. سرخپوشان پایتخت سال های متوسطی را در لیگ ایران سپری می کردند تا اینکه برانکو ایوانکوویچ در دومین حضورش در ایران، هدایت این تیم را به عهده گرفت. برانکو با ثبت انواع رکوردها در فوتبال ایران پرسپولیس را یکه تاز کرده و در شرف رسیدن به دومین قهرمانی پیاپی خود با این تیم در لیگ برتر است. پروفسور کروات که فصل گذشته تا نیمه نهایی آسیا با پرسپولیس صعود کرد، امسال علی رغم تمام مشکلاتی که پیش روی خود می بیند، چشم به درخشش دوباره در این رقابت ها دوخته است.

 

السد قطر:


ژسوالدو فریرا، سرمربی پرتغالی که در تیم های مختلف اروپایی سابقه مربیگری دارد و یکی از مربیان موفق تاریخ باشگاه پورتو محسوب می شود، پس از کسب سه جام در فوتبال قطر با تیم السد، حالا با این تیم در رقابت های آسیایی شرکت می کند. فریرا با 71 سال سن یکی از مسن ترین مربیان لیگ قهرمانان شمرده می شود و با در اختیار داشتن ستاره هایی مثل ژاوی هرناندز، مرتضی پورعلی گنجی و حسن هایدوس، می تواند السد را به عنوان یک مدعی آسیایی معرفی کند.

 

الوصل امارات:


در امارات کمتر کسی شاهد بوده که تیم های بالای جدولی از مربیان داخلی استفاده کنند. مسئولان تیم الوصل از سال 2016 تصمیم گرفتند سرمربی آرژانتینی بوکاجونیورز را که با این تیم هم به عنوان بازیکن و هم در لباس مربی قهرمان آرژانتین شده بود، برای هدایت تیمشان منصوب کنند. رودولفو آروابارنا در نخستین سال حضور در الوصل نایب قهرمانی لیگ امارات را برای این تیم به ارمغان آورد تا پس از سالها الوصل به رقابت های آسیایی بازگردد.

 

نسف قارشی:


دیگر نماینده فوتبال ازبکستان که در لیگ این کشور مقام نایب قهرمانی را به دست آورد هم با یک مربی داخلی پا به لیگ قهرمانان می گذارد. تیم نسف قارشی که سابقه قهرمانی در AFC کاپ و حضور در نیمه نهایی لیگ قهرمانان را در کارنامه دارد، امسال رزیقل بردیف را روی نیمکت می بیند و با این مربی در جستجوی یک شگفتی سازی آسیایی است.

 

گروه D:

 

استقلال ایران:


استقلالی ها هم پس از اینکه با مربیان داخلی نتیجه نگرفتند، از اواسط فصل جاری سراغ مربی خارجی رفتند. علی منصوریان فصل پیش با استقلال نایب قهرمان لیگ شد تا امسال وینفرد شفر فرصت داشته باشد از این یادگاری به جا مانده استفاده کند. سرمربی آلمانی استقلال با تکیه بر تجربه بین المللی اش می خواهد استقلال را از گروه مرگ لیگ قهرمانان سربلند بیرون بیاورد تا خاطرات تلخ سال گذشته آبی ها از آسیا هم پاک شود. شفر به خوبی می داند در تیمی حضور پیدا کرده که سابقه آسیایی درخشانی دارد و نتیجه گرفتن در این تورنمنت برای هواداران بسیار مهم است.

 

الهلال عربستان:


بهترین تیم غرب آسیا در فصل گذشته، سرمربی موفق خود را حفظ کرده است. رامون دیاز آرژانتینی پس از حضور در الهلال ابهت سابق را دوباره به این تیم بازگرداند و فصل پیش در لیگ و جام پادشاهی آبی ها را قهرمان کرد. دیاز اگرچه امسال با توجه به مصدومان متعدد و اتفاقاتی مثل حذف از جام پادشاهی فشار زیادی را از طرف مدیران باشگاه حس می کند، اما با پشتوانه تجربه بالایش و همچنین حضور در فینال فصل قبل، امسال می خواهد الهلال را به مقام قهرمانی قاره کهن برساند.

 

العین امارات:


تجربه استفاده از سرمربیان کروات در العین جواب داده و آنها پس از زلاتکو دالیچ، که به عنوان سرمربی تیم ملی کرواسی انتخاب شد، سراغ هموطن او، یعنی زوران مامیچ رفتند.  مربی 46 ساله کروات که سابقه درخشانی با دیناموزاگرب داشته، امسال گفته که به دنبال کسب جام با العین است و با صدرنشینی در لیگ قدم اول در این راه را محکم برداشته است.

 

الریان قطر:


تیم های قطری در سال های اخیر کمتر دست به تغییر مربیان خود زده اند و این موضوع علاوه بر السد و الدحیل، شامل الریان نیز می شود. مایکل لادروپ، فوتبالیست افسانه ای دانمارکی که سابقه مربیگری در تیم هایی مثل سوانسی انگلیس و مایورکای اسپانیا را داشته، پس از عملکرد موفقش در لخویا، مورد توجه سران الریان قرار گرفت و حالا نزدیک یک و نیم سال از حضورش در این تیم می گذرد. لادروپ البته با الریان کار بسیار سختی دارد. او در لیگ، پشت سر السد و الدحیل قرار گرفته و در آسیا هم برای صعود از گروه مرگ نیاز به معجزه دارد.


دیباپرواز ارائه کننده برترین خدمات ویزای شینگن ، ویزای بلاروس ، تور بلاروس ، تور اکراین،تور جام جهانی

  • diba parvaz

نظرات  (۱)

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی